31 Ekim 2014 Cuma

E-Ticaret Siteleri İçin SEO Önerileri

E-Ticaret


Başka bir sektör yok ki senede %35 dünya çapında ivme göstersin.(Porno dışında) E-ticaret siteleri Türkiye'dede gerçekten çok hızlı bir şekilde çoğalıyor. Altyapı sistemleri kurulmaya başlanıyor. İncir,online mağzam vs. E-ticaret siteleri script seçimleri ile ilgili ileride daha detaylı bir makale yazmaya çalışacağım. Kıssadan hisse yaparsam zamanınız varsa script satanlardan hiçbirine inanmayın. Opencart kurun.

Yazı konusu itibari ile hızlıca geçiyorum. Siteyi kurdunuz. Büyük umutlar,büyük hayaller. Belki personeller. Ama şunu çok açık söylemeliyim. SEO konusuna dikkat etmezseniz ay sonunda hayallerinizde,umutlarınızda personellerinizde gider. Dost acı söyler.

SEO konusuna daha önce değinmiştim. Buradan okuyabilirsiniz.




E-ticaret için SEO konusunu ayırarak anlatmamız en doğrusu olacaktır.


  • Ürün bazlı SEO
  • Kategori Bazlı SEO
  • Marka Bazlı SEO
  • Anasayfa SEO
Tek tek ele alalım.

1.Ürün bazlı SEO

Bu konuyu şu şekilde el alalım. Atıyorum müşterimizin "X" ürün ihtiyacı var. Bu "X" ürünümüzü küresel bir marka üretiyor olsun. Küresel birde kodu olacaktır. Bu koda "XYXY" diyelim.Buna göre ele alırsak ;

Müşteriniz girdi beğendi "X" ürünümüzü. Günümüzün internet müşterisi salak değil. İnternet kullanan hiç kimseyi küçümsemeyin. Hemen Google amcaya sorulur bu ürün. "X en ucuz", "X en hesaplı" gibi aramalara karşılaşmanız mümkün. Bu sebeple fiyat karşılaştırmanızı iyi yapın.SEO ile ilgili olan kısmı ise "X" yazınca sizin sitenizin en üstte çıkması. Bununla ilgili yapmanız gerekenleri bu maddenin sonunda anlatacağım. "X" ürününde üstte çıkmak yetmez. "XYXY" kodu ilede yukarıda çıkmanız gerekecek.

Yapmanız gerekenler :

-Meta Taglar
-Sosyal Medya
-Doğal Oluşan Link

Meta Taglar 

Ürününüzün ismi ve kodu öncelikle ürün title sayfasında mutlaka ama mutlaka geçmek zorunda. Bunu farz gibi birşey sayın. Geçelim.

Description tagında ürünün sizde olduğunu,ödeme ve kargo seçeneklerini belirterek yazın. Örnek ; "XYXY X en uygun fiyatı ile peşin fiyatına 9 taksit ve ücretsiz kargo avantajıyla siteismi.comda"

Keywords tagı çok önemli diğer tag. Ürünün ismini,kodunu,ucuz,en ucuz,hesaplı gibi kelimeleri geçirin. Bunun dışında siteniz için belirlediğiniz ana keywordslerden yazın.

Etki seviyesi : %50

Sosyal Medya

Tabi ki sosyal medyanın etkisi sektöre göre değişiklik göstermekte. Pimapen,branda vs. sektörlerde sosyal medya işlemez. Ama örnek veriyorum dekorasyon ile ilgili bir ürün satıyorsanız,sosyal medya sizin eliniz ayağınızdır.

Ürünün ismini,ürünün kodunu ve müşteri cezbeden yazılarla bir post oluşturun. Bu postu ürünün linki ile süsleyin. Balık tutmayı öğretmeyin,balık verin. Tıklayan direk sitenize gelsin.Ayrıca thumbnail oluşması sitenize ayrı bir hava katacaktır.

Bu postunuzu eş paylaşım olarak Facebook,Twitter,Google +,Pinterest gibi ağlara yayın. Ve bu işlemi düzenli hale getirin. Tavsiye ettiklerim yukarıda yazandır.İşlek ve takip edilen bir hesaba sahipseniz bu paylaşımlarınız daha değerli olacaktır.

Etki Seviyesi : %25

Doğal Oluşan Linkler

Sosyal medya paylaşımlarına paralel olarak insanlar sizin linkinizi forumlarda sosyal ağlarda paylaşırsa doğal oluşan link deriz buna. Özellikle pr değeri yüksek forumlar bu konuda çok önplana çıkıyor.

Bu konu hemen oluşmaz. Bu olayı misafir süsü ile sizin yapmanızı tavsiye ederim.

Etki Seviyesi : %25

%100'e tamamlarsanız 2 hafta,bilemediniz bir hafta çerçevesinde Ürün Bazlı SEO tamamlanmış,bütün ürünleriniz ilk sayfaya yerleşmiş olacaktır.

2.Kategori Bazlı SEO

E-Ticaret sitelerinde uygulanan yöntemler aynıdır. Çok örnek veriyorum. Dekoratif Ayna satıyorsunuz. Bununla ilgili bir kategoriniz var. Bu kategoriniz içinde temel ayarları yaparsanız kategoriniz asıl kelimesinde görünmeye başlayacaktır.

Not : Ürün bazlı SEO,Kategori bazlı SEO ya nispeten çok daha kolaydır. Gelişmeleri takip etmeniz zaman alabilir. Sabırlı olun.

Dekoratif ayna ile ilgili yukarda yapacaklarınızda geçerli olacaktır. Dışında ekstra olarak iddalıyım diyorsanız tanıtım yazısı ve forum tanıtımı ile sisteminizi beslemenizi öneririm.

Dikkat edin. Kategoriniz sitenizin bir iç linki olacaktır. Backlink yüzdesi anasayfaya göre %25 olmalıdır iç linklerin.

3.Marka Bazlı SEO

Markanın müşterisi herzaman ama herzaman hazırdır. Yeter ki Google'de üst sıralarda çıkın.Aynı kategori bazlı SEO gibi,tanıtım yazıları ile besleyebilirsiniz.

4.Anasayfa SEO

İşte burası önemli nokta.Meta taglar hayati önem taşıyor. Buradan yola çıkın. Çünkü kullandığınız backlinklerde illaki anchor text olacak. Anchor textiniz meta tag'da geçmezse yaptığınız işlem bir işe yaramayacaktır.

Burayı örnekleyerek açıklayalım. Philips ürünleri satan bir sitemiz olsun.

Sattığımız ürünler küçük ev aletleri,traş makinesi ve televizyon olsun.

Bu ürünlerin anahtar kelimelerini aranma sayılarına göre oluşturun. Kelimenin Aranma Hacmi Öğrenme makalem size yardımcı olabilir.

Atıyorum, kelimelerimiz "Philips Küçük Ev Aletleri","Philips traş makinesi" Philips LCD"

Bu kelimelerinizin hepsini description ve keywords tagında geçirmek zorundasınız.

Desciription örneği yazayım size. Burdan yola çıkabilirsiniz. "Philips küçük ev aletleri,traş makineleri ve LCD Televizyonlar peşin fiyatına 9 taksit ve ücretsiz kargo avantajları ile. Hemen tıklayın."

Anasayfa SEO ciddi manada önemlidir. Eğer bu maddeyi düzğünce oturtabilirsinez,kategorileriniz,marka ve ürün sayfalarınız ciddi manada üst sıralara oturacaktır.

Bildiğim yaptığım,yazabileceğim şeyler buraya kadar dostlar. 800 kelimeyi geçtik yine.İnşallah birilerine faydalı olabildik.

Kalın sağlıcakla.








Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.