6 Ekim 2014 Pazartesi

Meta Tag Nedir ? Nasıl Kullanılır ?

Google arama sonuçlarında etki eden faktörler arasında daha önce bahsettiğim üzere (Buradan Okuyabilirsiniz) birçok faktörden birisi Meta Tag oluyor.

Meta Tag Nedir ? 

Meta Taglar kelime anlamı ile açıklama taşıyan etiketler demektir. Diğer bir anlatımla nasıl yazılarınıza etiket ekleyip yazıları nitelendiriyorsanız Google'nin geliştirdiği sistem dahilinde sitelerinize etiketler gömüp,sitelerinizin niteliklerini Google'de belirtmeniz gerekir.


Meta Tag Çeşitleri

Abstact :

Siteniz hakkında genel bilgi veren meta taglarıdır. Desciription tagı ile karıştırmayınız,bu onun kadar etkili değil.

<META name="Abstract" content="Site özeti">



Author:

Sitenin sahibinın adını iletişim bilgilerini gösteren meta tagdır. Kullanılması güzel olabilir ancak çok önem arz etmez.

<META name="Author" content="Adınız, E-Posta Adresiniz"> 




Copyright :

Sitenin telif haklarından bahseden tagdır. Kulanılması çok özgün içeriğiniz varsa yararlı olacaktır. Bilhassa sizden çalanları Google'ye şikayet ederken.

<META name="Copyright" content="telif hakkı cümlesi">




Description :

Google bu tagı sitenizin açıklaması olarak baz alır. Bu meta tag direk olarak Google sonuçlarında gözükecektir. Dikkat edin 165 karakteri geçmeyin.

<meta name="description" content="Sitenizin içeriği hakkında geniş bilgi">




Expires :

Domain hakkınızın ne zaman biteceğini gösterir. Çokta önemli değildir.Siz söylemesenizde Whois bilgileri Google'a tam açıktır,Google bunu bilir.

<META name="Expires" content="Mon, 12 Jan 2007 17:45:05 GMT">




Keywords :

Sitenizin içeriğini oluşturan kelimelerin bulunduğu tagdır. Buda Google'a doğru etki edecektir. Alakasız kelimeler seçmeyin ve 260 karakteri geçmeyin. Yani ortaama 8-10 adet etiket.

<meta name="keywords" content="kelime1 kelime2 kelime3 kelime4 kelime5">




Language :

Sitenizin dilini belirten etikettir.Kullanılması kullanıcı hedeflemesi bazında faydalıdır.

<meta http-equiv="content-language" content="tr">




Revisit-After Tag:

Google botlarının sitenizi kaç günde bir ziyaret etmesi gerektiğini bu tag ile söyleyebilirsiniz. Kullandığınızda verdiğini gün aralığında sitenizde değişiklik yapmazsanız Google botları size gelmekten vazgeçebilir.

<meta name="revisit-after" content="7 days">




Refresh :

Sayfanın belirli aralıklara yenilenmesini sağlayan etiketdir. Genelde haber sitelerinde kullanılır. Yalnız dikkat edin,bu yenilemeyi okuyucularda görecektir.(Sayı saniye cinsinden hesaplanır)

<meta http-equiv="refresh" content="60">




Redirect :

Sitenizin belirli bir saniye sonra başkabir siteye yönlendmesini sağlayan tagdır.Site değişikliği yaptığıız zaman kullanmanızı tavsiye ediyorum.Dışında tasvip etmediğim bir durum.

<meta http-equiv="refresh" content="2;url=http://www.mydesign.gen.tr"> 




Robots :

Google botlarının sitenizdeki davranışlarını seçebilirsiniz. Bu kod ile şöyle oluyor.Örneğin sitenizi henüz bitirmediniz. Google gelip ohalini görmesini istemiyorsunuz. O zaman şu kodu ekliyoruz.

<meta name="robots" content="noindex,nofollow">




Ve bitirdiğiniz zaman kodu şuna çeviriniz.

<meta name="robots" content="index,follow">





Equiv :

Bu kod ile sayfanın karakter kodlamasını Google'a belirtmiş olursunuz. Kullanılması tavsiyedir,ancak fazla bir şey beklemeyin.

<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859">




Meta Tag Nasıl Kullanılır ?


Kullanımı gayet basittir. HTML şablonunuzda ki head etiketinin altına ekleyebilirsiniz çok kolay bir şekilde. Yalnız kullanmadan önce kelimelerinizi dikkatli seçiniz,imla hatası yapmayınız. Unutmayın,Google Türkçeyi senden benden daha iyi anlıyor.

Sağlıcakla.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.