6 Ekim 2014 Pazartesi

Tanıtım Yazısı Nedir ? Nasıl Yazılır ?

Biraz reklam,biraz SEO,biraz Backlink bulunduran terimimiz Tanıtım Yazısı,günümüzde Google gözünde gerçekten önemli bir yere gelmiştir benim gözümde.Bir siteden tanıtım yazısı almak bence hem reklam,hem backlink olarak değerlenmektedir.

Tanıtım Yazısı Nedir ?

Web sitenizi,işinizi veya hizmetinizi tanıtan kısaca sizi özetleyen yazılardır. Üstüne basa basa belirttim,reklam niteliği taşır. Dolayısı ile tanıtım yazınızı kötü yazarsanız reklamınızı kötü yapmış olursunuz.

Teknik olarak tanıtım yazısı %100 özgün olmak zorundadır. Yamlış anlaşılmasın,bir özgün şablon oluşturayım hepsinde aynısını kullanayım değil.Her verdiğiniz tanıtım yazısı birbirinden farklı ve tanıtım yazıları internet dünyasına göre özgün olmak zorundadır.

Yine teknik olarak,tanıtım yazınızda maksimum 3 adet link çıkışı bulundurursunuz. Link çıkışlarınızı anchor text üzerinden yapmanızı tavsiye ediyorum.Anchor text kavramını nasıl kullanacağınızı daha önce burada anlatmıştım. Tıklayarak yeninden gözden geçirebilirsiniz.

Ayrıca anchor textlerinizi devam eden kelimelerden değil,ayrı kelimelerden seçmeniz sizin için yine ekstra artı puan olarak yansıyacaktır.Konuyu fazla uzatmadan güzel bir tanıtım yazısının nasıl yazılacağı hakkında bilgi vermeye geçelim.

Tanıtım Yazısı Nasıl Yazılır ?

Aslında belli başlı kuralları yoktur. Ancak deneme yanılmalarım sonucunda bazı unsurların tanıtım yazısına bir başka etki ettiğini gördüm,paylaşmak isterim. Nasıl yazacağınızı sıralıyorum.Yanlışım varsa affola.

1.Görsel

Yazının anahtar kelimelerine odaklı bir görselle başlamanızı tavsiye ediyorum herzaman.Okuyucunun aklında kalınabilirliğini artıracak ve özellikle paint ile yapılmamış,biraz özen gösterilmiş bir görsel yazıya ekstra güzel bi hava katacaktır.

Şuraya dikkat. Anahtar kelimelere odaklı dedim,linkleme yapılmış demedim. Görselinizi linklemeyin. Çünkü Google,tanıtım yazısı verdiğiniz siteyi taramaya gelince verdiğiniz görseli sizin backlinkiniz olarak okur. Buda sıralama sonuçlarında bir işe yaramayacaktır.Görsel alt etiketi içerebilir,altetiketinde sizin siteniz yazabilir ancak görseli doğrudan linklemeyin.

2.Sektör Bilgisi

Yine aynı örnekten devam etmek istiyorum. Konumuz/sektörümüz çorap atıyorum. Çorabın geçmişi,hangi modellerde üretildiği veya sizin ürettiğiniz çorabın farklılıklarını bu kısımda yazabilirsiniz. Bu kısımda da linkleme yapmıyoruz.

3.Sizin Firmanız,Farklılıklarınız

Bu kısımda siz firmanızı tanıtabilirsiniz. Firmanızın/websitenizin departmanlarında veya kategorilerinden bahsedebilrisiniz.Bu kısımda birlink çıkışı yapıyoruz. Ancak dediğim gibi devam eden kelimeyi linkleme ile bölmüyoruz,ayrı bir kelimeye atıyoruz.

4.Neden Siz

Bu kısımda ise sizi seçmenin okuyucu veya müşerilerinize oluşturabileceği avantajlardan bahsedebilirsiniz. Müşterinizin aklında oluşabilecek soru işaretlerini yanıtlandırmaya çalışın,hatta soru cevap edasında bile yapabilrisiniz.Bu kesimdede birlinkçıkışı veriyoruz.

5. Web Siteniz

Bu kısımda websitenizi ve sloganınızı yazıp websitenizin kendi ismine linkleme yapıyorsunuz. Böylelikle 3. link çıkışımızıda yapmış olduk.

Benim gözümde web sitenizi tanıtırken bunlara dikkat etmeniz gerçekten faydalı sonuçlar verecektir. Şöyle düşünüyorum,Bu kurallara uyup özgün makale yazdığınızda gerçekten siteniz ve siz Google gözünde özgün bir konuma gelmiş oluyorsunuz.Ve Google zaten bunu istiyor. Özgünlüğü ile diğerlerinin arasından sıyrılmayı.

Selamlar olsun kelimelerimle kafasını şişirdiğim okuyucularıma.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.